REGULAMIN XXXVIII
MISTRZOSTW POLSKI FORMACJI TANECZNYCH,
MINI FORMACJI ORAZ DEBIUTÓW
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE:
Celem Mistrzostw jest:
-
Wyłonienie Mistrzów i V-ce Mistrzów Formacji Tanecznych PTT na rok 2021
-
Wyłonienie Mistrzów i V-ce Mistrzów Mini Formacji PTT na rok 2021
-
Nadanie Złotego, Srebrnego i Brązowego tytułu w kat. ”DEBIUTY” na rok 2021
-
Popularyzacja tańca towarzyskiego i jego walorów wychowawczych
2. ORGANIZATOR:
-
Polskie Towarzystwo Taneczne
-
Urząd Gminy Siennica Różana
-
Okręg Lubelski Polskie Towarzystwo Taneczne
-
Chełmskie Centrum Tańca Rytm
3. DATA I MIEJSCE ROZEGRANIA MISTRZOSTW POLSKI:
XXXVIII Mistrzostwa Polski Formacji Tanecznych PTT, Mini Formacji PTT oraz „DEBIUTY” odbędą się 11.09.2021r.,
Miejsce: Hala Sportowa Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Siennicy Różanej
4. PARKIET:
Mistrzostwa zostaną przeprowadzone na parkiecie o wymiarach min. 25 m x 14 m.
5. KATEGORIE:
Mistrzostwa rozegrane zostaną w następujących kat. wiekowych:
-
Kat. dziecięca – do 12 r.ż. (dopuszcza się 2 tancerzy spoza tej kat. wiekowej)
-
Kat. młodzieżowa – do 15 r.ż. (dopuszcza się 2 tancerzy spoza tej kat. wiekowej)
-
Kat. dorosła – powyżej 15 r.ż. (zaleca się aby większość tancerzy miała więcej niż 15 lat).
6. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- Nadesłanie zgłoszenia na adres organizatora rytmchelm@gmail.com oraz wniesienie opłaty startowej w terminie do 06.09.2021r.
- W Mistrzostwach mogą uczestniczyć Formacje i Mini Formacje, których tancerze turniejowi posiadają licencję PTT oraz tancerze formacyjni bez licencji. Warunkiem dopuszczenia tancerza formacyjnego bez licencji do startu w Mistrzostwach jest wniesienie opłaty członka zwyczajnego PTT w kwocie 20 zł. W wypadku, gdy Formacja lub Mini Formacja składa się wyłącznie z tancerzy bez licencji PTT, muszą oni posiadać potwierdzenie opłaty członka zwyczajnego.
- Wpłaty członka zwyczajnego powinny być wpłacone na konto
- ZG PTT : PKO BP I/O Kraków 07 1020 2892 0000 5102 0232 7310 z dopiskiem: Opłata członka zwyczajnego Mistrzostwa Polski Formacji Tanecznych PTT 2021 do dnia 06.09.2021r.
- Koszty ubezpieczenia, przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia Formacji pokrywa instytucja delegująca.
- Opłata startowa dla Formacji wynosi 700,00 zł, dla mini Formacji 400,00 zł. Prosimy o wpłatę na konto: Centrum Kultury w Siennicy Różanej, nr konta: 67 8200 1021 2003 2100 0404 0001 B.S. w Siennicy Różanej Tytuł przelewu: Mistrzostwa Polski Formacji Opłata startowa XXXVI MPFT Siennica Różana 2021 za formację........... .
- Członek Wspierający (Klub Taneczny, Dom Kultury, Szkoła Publiczna i Niepubliczna, Organizacje Społeczne i Stowarzyszenia i inne) przesyła na adres Organizatora listę tancerzy z podanymi numerami PESEL podpisaną przez instytucję delegującą oraz Zarząd Okręgu PTT właściwy ze względu na miejsce działalności instytucji delegującej.
- Wszyscy tancerze zobowiązani są do posiadania ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem do wglądu.
- Tancerze Turniejowi zobowiązani są posiadać aktualny wpis do CBD PTT oraz posiadać książeczki startowe, a tancerze nielicencjonowani potwierdzenie wpłaty Członka Zwyczajnego PTT.
7. PROGRAM MISTRZOSTW:
Rejestracja 11.00-12.00
Losowanie kolejności prezentacji 12.00
Eliminacje, finały 12.30-15.00
Próby parkietu zespołów będą wyznaczone przez Organizatora w porozumieniu z Sędzią Technicznym Mistrzostw po terminie zgłoszeń (próby planowane 10.09, 11.09 – piątek, sobota )
Program może ulec zmianie po zakończenia rejestracji.
8. SĘDZIOWIE i SPOSÓB OCENY:
1. Skład Komisji Sędziowskiej:
2. Ocena Formacji, kryteria(system 4D):
-
takt i ukształtowanie rytmiczne choreografii
-
realizacja i wykonanie tematu choreografii
-
techniczny poziom wykonania prezentacji
-
ogólny wyraz artystyczny, show.
3. Sposób oceniania:
W każdym z kryteriów sędzia przyznaje od 1 – 10 pkt. Max. liczba punktów, jaką może przyznać Sędzia wynosi 40. Łączna ilość punktów decyduje o zakwalifikowaniu się do następnego etapu. W rundzie Finałowej obowiązuje punktacja jawna.
9. NAGRANIA:
Wszystkie Formacje biorące udział w Mistrzostwach zobowiązane są do przygotowania nagrań muzycznych na wysokiej jakości nośnikach (np.CD).
10.PRZEBIEG MISTRZOSTW:
ZASADY ORGANIZACYJNE:
1. Mistrzostwa przeprowadzane są oddzielnie w stylach dla Formacji i Mini
Formacji:
-
tańce standardowe
-
tańce latynoamerykańskie
-
formacje solistek
2. Formacje uczestniczące w Mistrzostwach muszą się składać z 6 – 8 par tanecznych, a Mini Formacje z 4 par.
3. W turnieju zezwala się na zmianę jednej pary na parę rezerwową lub dublera współpartnera.
4. W przypadku uczestnictwa w Mistrzostwach więcej niż 6 Formacji w jednym stylu, przeprowadza się rundy eliminacyjne.
5. Dozwolonymi strojami tancerzy Formacji są stroje turniejowe aktualnie obowiązujące w turniejowym tańcu towarzyskim.
6. Czas trwania układu tanecznego powinien wynosić nie mniej niż 3 minuty a nie więcej niż 4,5 minuty.
7. Całość prezentacji ,łącznie z wejściem i zejściem, nie może przekraczać 6 minut.
8. Dopuszcza się w trakcie wejścia i zejścia podnoszenie partnerki/partnera.
9. Układy w stylu Standardowym muszą być oparte na min. 4 tańcach tego stylu, przy czym dozwolone jest stosowanie do 16 taktów innego tańca, włączając w to tańce latynoamerykańskie.
10. Układy w stylu latynoamerykańskim muszą być oparte na min. 4 tańcach tego stylu przy czym dozwolone jest stosowanie do 16 taktów innego tańca, włączając w to tańce standardowe.
11. Formacje uczestniczą w obowiązkowych próbach technicznych w kolejności wyznaczonej przez Organizatora w porozumieniu z Sędzią Technicznym Mistrzostw.
12. Kolejność prezentacji zostanie wyłoniona drogą losowania.
13. Organizator zapewnia 20 bezpłatnych wejściówek dla zespołu i instruktorów/opiekunów dla Formacji. Organizator zapewnia taką ilość bezpłatnych wejściówek jaką liczy zespół powiększoną o wejściówkę dla instruktora/opiekuna zespołu dla Mini Formacji. Każda osoba powyżej przeznaczonych bezpłatnych wejściówek uiszcza opłatę za wstęp w wysokości ceny biletu wstępu.
TURNIEJ TOWARZYSZĄCY DLA ZESPOŁÓW TANECZNYCH – zwanych w dalszej części – DEBIUTY-
-
„DEBIUTY” rozgrywane będą we wszystkich kategoriach wiekowych bez podziału na style taneczne:
-
kat. do 12 r.ż.
-
kat. do 15 r.ż.
-
kat. powyżej 15 r.ż.
-
Seniorzy – 35 +
-
Program „DEBIUTÓW” może być oparty na choreografii min. jednego tańca towarzyskiego łącznie z tańcami spoza Światowego Programu Tańca (np. Disco Fox, Salsa ,Rueda, Baciata itp.) w opracowaniu scenicznym. Niedozwolone są: rock and roll, tańce ludowe, tańce narodowe w formie towarzyskiej. Kategoria „Debiuty” zakłada udział Zespołów tanecznych składających się z 8 do 24 osób. Czas trwania prezentacji od 2 min. 15 sek. do 4 minut.
3. Zespoły uczestniczące w kategorii „Debiuty” rywalizują o tytuły:
-
Złoty Debiut Roku
-
Srebrny Debiut Roku
-
Brązowy Debiut Roku
-
Uczestnicy kat. ”Debiuty” wnoszą opłatę startową w wysokości 400,00 zł na konto Organizatora Mistrzostw do dnia 06.09.2021r.
-
Uczestnicy kat. ”Debiuty” nie wnoszą opłat za składki członkowskie PTT w danym roku.
-
Organizator zapewnia bezpłatne wejściówki dla grup i opiekunów uczestniczących w kat. ”Debiuty” w ilości liczby uczestników zespołu powiększoną o wejściówkę dla instruktora/opiekuna zespołu. Każda osoba powyżej ustalonego limitu uiszcza opłatę za wstęp w wysokość ceny biletu wstępu.
-
Zespoły dostarczają listy uczestników zgodne z kat. wiekowymi wraz z numerami PESEL do 06.09.2021r.
UWAGA: dla celów promocyjnych Mistrzostw Polski Formacji PTT Organizator zwraca się z prośbą o przesłanie zdjęcia dobrej jakości oraz informacji na temat Formacji do dnia 01.09.2021 r. na adres: rytmchelm@gmail.com
11. NAGRODY:
Formacje i Mini Formacje otrzymują medale ufundowane przez Zarząd Główny PTT oraz puchary, nagrody i dyplomy ufundowane przez Organizatora. Zespoły startujące w kat. ”DEBIUTY” otrzymują trofea ufundowane przez Zarząd Główny PTT.
12. OPIEKA MEDYCZNA:
Organizator zapewnia Opiekę Medyczną zgodnie z ogólnie obowiązującymi Przepisami.
13. FILMOWANIE MISTRZOSTW:
Formacje zgłaszające swój udział w Mistrzostwach wyrażają na zawsze i bezwarunkowo zgodę na nieodpłatną rejestrację fotograficzną, video, internetową i telewizyjną wszystkich prezentacji oraz ich wykorzystanie w dowolnych mediach przez Polskie Towarzystwo Taneczne oraz Organizatora na potrzeby organizowanych Mistrzostw, a także na wykorzystanie danych osobowych w materiałach Mistrzostw. Start w Mistrzostwach jest równoznaczny ze zgodą na upublicznienie wyników Mistrzostw w sposób przewidziany przez system informatyczny Polskiego Towarzystwa Tanecznego.
14.BILETY WSTĘPU:
-
20.00 zł od osoby
-
10 zł bilet szkolny
15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatni.
2. W sprawach nieujętych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie Przepisy Polskiego Towarzystwa Tanecznego.
16. INFORMACJE DODATKOWE :
BIURO ORGANIZACYJNE
W okresie Mistrzostw Polski PTT działa Biuro Organizacyjne na które składa się:
-
Dyrektor Mistrzostw:
-
Kierownik Organizacyjny
-
Kierownik Artystyczny
17. ORGANIZATORZY I KORESPONDENCJA:
TEL: 512553359, 501046676,
MAIL: rytmchelm@gmail.com
Regulamin
Mistrzostw Polski PTT w Show
Siennica Różana, dnia 11 września 2021r.
1. Organizator:
-
Polskie Towarzystwo Taneczne
-
Urząd Gminy Siennica Różana
-
Okręg Lubelski Polskie Towarzystwo Taneczne
-
Chełmskie Centrum Tańca Rytm
2. DATA I MIEJSCE ROZEGRANIA MISTRZOSTW POLSKI:
3. Cele mistrzostw:
-
Cel imprezy: wyłonienie Mistrzów i Wicemistrzów Polski Polskiego Towarzystwa Tanecznego w Show w Tańcach Standardowych i w Tańcach Latynoamerykańskich w kategoriach par Dorosłych,
-
popularyzacja tańca towarzyskiego i jego walorów wychowawczych
4. Style taneczne turniejów tańca w show. Turnieje tańca w show przeprowadzane są oddzielnie w stylach:
-
tańce standardowe
-
tańce latynoamerykańskie
5. Warunki uczestnictwa i zgłoszenia par:
-
Rejestracja on-line na stronie www zgodnie z terminem zgłoszeń, tj. do dnia 6.09.2021.
-
Organizatorzy nie wysyłają potwierdzeń przyjęcia par drogą mailową
-
Opłatę startową należy dokonać najpóźniej 3 dni od dnia zgłoszenia par, nieterminowa opłata będzie skutkowała automatycznym usunięciem pary z list startowych
-
Odebranie numeru startowego w czasie rejestracji par
-
W przypadku wycofania się pary opłata nie podlega zwrotowi
-
Brak opłaty startowej na koncie Organizatora uniemożliwia start pary w Mistrzostwach
-
Lista startowa par jest publikowana na stronie internetowej Mistrzostw
-
Wszystkie startujące pary powinny dosłać drogą mailową do kierownika organizacyjnego Mistrzostw następujące informacje:
- imiona i nazwiska tancerzy,
- tytuł choreografii,
- czas trwania choreografii łącznie z wejściem i zejściem,
- listę używanych rekwizytów,
- imię i nazwisko choreografa,
- tytuły utworów muzycznych i nazwiska ich wykonawców.
Bilety wstępu:
-
bilet wstępu: 20zł bilet normalny, 10 zł bilet szkolny
-
miejsce przy stoliku: 25 zł (liczba miejsc ograniczona)
-
opłata startowa 50 zł od osoby za jeden styl
7. Parkiet
8. Program
Rejestracja: 17-17.30
Próba parkietu: 17.30-18
Start: 18.30
9. Nagrody
Dla najlepszych par medale, puchary, dyplomy oraz nagrody rzeczowe w zależności od uzyskanych miejsc.
10. Choreografia
-
Nie określa się liczby tańców standardowych, które mają być zawarte w układach w stylu standard.
-
Nie określa się liczby tańców latynoamerykańskich, które mają być zawarte w układach w stylu latynoamerykańskim.
-
Dopuszczone są inne formy tańca w układach tanecznych w poszczególnych stylach tanecznych.
-
Czas trwania choreografii innych form tanecznych w poszczególnych stylach tanecznych nie może w sumie przekraczać 16 taktów.
-
Nie określa się długości czasu choreografii tańczonej bez trzymania,
nie mniej jednak nie może on zaburzać charakteru tańca towarzyskiego.
-
Dopuszcza się różne ustawienia partnera i partnerki względem siebie w trzymaniu w tańcach standardowych (np. pozycja shadow, itp.).
-
Dopuszczone są podnoszenia partnera/partnerki.
-
Dopuszczone są elementy akrobatyczne.
-
Choreografia powinna być zbudowana tak, aby przekazywała pewną historię lub emocje artystyczne i była zgodna z charakterem tańców standardowych/latynoamerykańskich.
-
Elementy choreograficzne użyte w układach tanecznych powinny być zgodne z zasadami dobrego smaku.
-
Choreografia powinna posiadać tytuł określający opowiadaną historię, dostarczane emocje, muzykę.
11. Muzyka
-
Muzyka dostarczona organizatorowi powinna być najlepszej jakości
-
Muzyka nie może być grana na żywo
-
Nagranie powinno być dostarczone na dysku pamięci USB, nośnik powinien zawierać tylko jeden utwór.
-
nośnik powinien być dostarczony przy rejestracji pary w dniu turnieju w kopercie, na której powinny znaleźć się następujące informacje:
- styl taneczny
- imiona i nazwiska tancerzy
- numer startowy pary
- tytuł układu tanecznego
- imię i nazwisko choreografa
- informacje o ustawieniu pary przed prezentacją i w momencie uruchomienia nagrania
12. Rekwizyty
-
Dozwolone jest używanie rekwizytów, ale użycie ich powinno być zgodne z tytułem choreografii oraz powinno być stałym elementem kostiumu.
-
Nie można używać stałych elementów scenograficznych jako rekwizytów np. ławka, latarnia, lampka itp.
-
Rekwizyty nie mogą zagrażać bezpieczeństwu ani zdrowiu tancerzy i publiczności.
-
Rekwizyty, których użycie może spowodować uszkodzenie parkietu lub innych elementów sali nie są dozwolone.
-
W wątpliwych przypadkach o dopuszczeniu rekwizytu do Turnieju decyduje organizator w porozumieniu z Sędzią Głównym.
-
Dopuszcza się użycie symboli religijnych i politycznych jako rekwizytów, ale nie mogą one obrażać uczuć religijnych i przekraczać zasad dobrego smaku.
-
Użycie symboli religijnych i politycznych musi być ściśle związany z choreografią i muzyką.
13. Stroje taneczne i makijaż.
-
Stroje taneczne powinny być dostosowane do charakteru prezentowanej choreografii.
-
Dopuszcza się stroje typowe dla tańców standardowych i latynoamerykańskich.
-
Strój taneczny powinien zasłaniać strefy intymne zgodnie z obowiązującymi przepisami STT PTT.
-
Dopuszcza się użycie biżuterii osobistej pod warunkiem, że jest ona integralną częścią stroju.
-
Symbole religijne i polityczne mogą być elementem stroju tylko wtedy, kiedy ich użycie podkreśla układ taneczny i ma uzasadnienie ze względu na opowiadaną historię i przekazywane emocje.
-
Dopuszcza się prezentację logo i nazw sponsorów zgodnie z obowiązującymi przepisami STT PTT o powierzchni 40 cm2
-
Intensywność i rodzaj makijażu powinny być dostosowane do charakteru choreografii i stylu tanecznego
14. Czas trwania układów tanecznych
-
Czas trwania układu tanecznego powinien wynosić nie mniejniż 3 minuty i nie więcej niż 4,5 minuty.
-
Całość występu z wejściem i zejściem nie może przekraczać 6 minut.
-
Przekroczenie czasu regulaminowego skutkuje dyskwalifikacją pary
15. Próba parkietu
-
O sposobie przeprowadzenia próby decyduje sędzia główny w porozumieniu z organizatorem.
-
Dopuszcza się przeprowadzenie próby bez muzyki na jednym parkiecie dla wszystkich startujących par.
-
W przypadku dużej liczby startujących par próba powinna być przeprowadzona w kilku grupach tak, aby zapewnić swobodę parom na parkiecie i równocześnie nie spowodować opóźnienia w rozpoczęciu turnieju.
16. Kolejność startu
-
Ustalenie kolejności startu w poszczególnych stylach odbywa się w drodze losowania w obecności startujących par i Sędziego Głównego.
-
Sposób przeprowadzania losowania zgodny z zasadami etyki sędziowskiej określa Sędzia Główny.
17. Komisja Sędziowska i Skrutacyjna
Komisja sędziowska zostanie wytypowana przez ZG PTT
W skład Komisji Sędziowskiej wchodzą:
18. Ocena sędziowska startujących par:
- technika
- choreografia
- image, ogólne wrażenie
- show
- w każdym z wymienionych kryteriów Sędzia może przyznać
od 1 do10 pkt.
- para może uzyskać od każdego sędziego maks. 40 pkt.
- suma punktów decyduje o kwalifikacji pary do następnej rundy
lub finału
19. Informacje dodatkowe
-
Uczestnictwo w turnieju jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na zawsze i bezwarunkowo na nieodpłatną rejestrację fotograficzną, video, internetową i telewizyjną wszystkich prezentacji oraz ich wykorzystanie w dowolnych mediach przez Polskie Towarzystwo Taneczne oraz Organizatora na potrzeby organizowanego turnieju, a także na wykorzystanie danych osobowych w materiałach turnieju, z wyrażeniem zgody na publikowanie wizerunku w tym zdjęć i materiałów wideo na potrzeby informacyjne i promocyjne organizatorów turnieju.
-
Organizator zapewnia opiekę medyczną zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami
-
W sprawach nie ujętych w niniejszym Regulaminie decyduje Sędzia Główny turnieju. Jego decyzja jest ostateczna.
20. Korespondencja
Tel.: 512553359, 501046676, 825630852
Email: rytmchelm@gmail.com
Wpłaty na konto: Centrum Kultury w Siennicy Różanej, nr konta: 67 8200 1021 2003 2100 0404 0001 B.S. w Siennicy Różanej
|